Ervaring
MindMe is ontstaan met de missie om jongeren veerkrachtiger te maken. En wat is een betere plek om te beginnen dan op school? Want als we leren over de wereld, waarom leren we dan niet ook hoe we zelf functioneren in die wereld?
Niet door nóg meer te moeten, maar door structureel ruimte te creëren voor rust, zelfkennis en verbinding.
Toen ik in 2020 startte met een bijbaan in het onderwijs, zag steeds weer die onrust bij leerlingen. Ze ervaren prestatiedruk, hebben te maken met allerlei verwachtingen: van zichzelf, school, ouders, vrienden. Ze proberen alles te combineren en willen niets missen.
Ik hielp jongeren met schoolwerk, maar merkte al snel dat ik meer wilde betekenen dan alleen op inhoudelijk vlak.
Ik wilde leerlingen écht zien , hen begeleiden in wie ze zijn, niet alleen in wat ze moeten doen. Ze helpen omgaan met stress, emoties en onzekerheid. Maar hoe?
​
Nadat ik zelf tegen een burn-out aanliep, ontdekte ik hoe groot dit probleem eigenlijk is: één op de vier jongvolwassenen kampt met burn-out-gerelateerde klachten. In deze levensfase zouden we moeten bloeien, niet al opgebrand zijn.​
​
Toen ik de kracht van mindfulness en bewustwording ontdekte, voelde het alsof ik het missende puzzelstukje had gevonden. Ik behaalde mijn certificaat voor Mindfulness in het Onderwijs en ontwikkelde mijn eigen programma op een VSO-school.
De reacties waren direct positief. Beter omgaan met emoties, meer rust, focus en ruimte om gewoon even te zijn. Ook het personeel zag de noodzaak van het verder integreren van deze levenslessen.
Zo ontstond MindMe.
​De missie? Jongeren weerbaarder maken door Mindfulness op een laagdrempelige manier structureel te integreren op zoveel mogelijk plekken.
.png)

